Uczniowie klas 4 na lekcji muzyki poznawali grupę instrumentów perkusyjnych: wygląd, budowę, technikę gry oraz brzmienie poszczególnych instrumentów perkusyjnych. Dowiedzieli się, że dawniej instrumenty tworzono z nasion, muszelek, wysuszonych skorupek owoców. Uczniowie otrzymali zadanie, aby skonstruować własne instrumenty z odpadów. Wykorzystali do tego pojemniki plastikowe, puszki, pudełka, butelki, guziki i inne niepotrzebne elementy. Wykonali bardzo pomysłowe instrumenty.
Podczas prezentacji na lekcji muzyki wspólnie próbowali znaleźć oryginalną nazwę dla własnych wytworów. Pomysłów było mnóstwo. Wśród instrumentów królowały bębenki i marakasy, pojawiły się również instrumenty melodyczne. Prezentujemy niektóre z nich:
serdeczna grzechotka, cyrkowy bębenek, morska grzechotka, miłosny bębenek, błękitny grzechotnik, kwadratowy bębenek, kropkowany bębenek, kwiatowy bębenek, ziarnista grzechotka, kolorowy grzechotnik, świrowana grzechotka, mroczny bębenek, lollipop marakas, pszczółko-bębenek, lizak klaskacz, chusteczkowy marakas, bębny puszkowe i grzechotka jaglana, wirujący bębenek, pudełkowa grzechotka i balonowy bębenek, eko-gitara, bębenek nuciak i grzechotka kwiatowa, nakrętkowy bębenek, guzikowe janczary, bębenek śmieciak, hawajski bębenek, lodowaty marakas, gwiezdny bębenek, ciasteczkowy bębenek, piegowate marakasy.