Pracuję z dziećmi w systemie 'bezdzwonkowym' - już drugi rok pracuję z dziećmi z mojej klasy bez przerw wyznaczanych przez dzwonek szkolny. Moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie w klasach I-III, ale nie tylko. Widząc, że dzieci są zmęczone pytam je, czy chcą odpocząć chwilę, jest też tak, że dzieci same zgłaszają prośbę o przerwę (ilość czasu przeznaczonego na odpoczynek jest różna). Przerwy realizuję z dziećmi na boisku szkolnym, na korytarzu, w klasie.


Pracując w ten sposób dzieci nie muszą przerywać swoich działań w momencie, w którym najbardziej są zaangażowane tylko dlatego, że zadzwonił dzwonek i trzeba opuścić salę lekcyjną, ja również nie muszę przerywać zajęć w najważniejszym momencie, nie stresujemy się tym, że do dzwonka zostało 5 minut oraz że należy kończyć ciekawą wypowiedź czy myśl, bo za chwilę dzwonek... Bardzo ważne jest również to, że codziennie dzieci mogą spokojnie zjeść drugie śniadanie lub podwieczorek.
Brak dzwonka to również stopniowe nabywanie przez dzieci umiejętności spokojnego wychodzenia z klasy (bez wybiegania). Brak dzwonka działa na dzieci uspokajająco.

Lidia Mokarska

bez dzwonka bez dzwonka1 bez dzwonka2 bez dzwonka3 bez dzwonka5 bez dzwonka5 bez dzwonka6 bez dzwonka7 bez dzwonka8 bez dzwonka9 bez dzwonka10

Partnerzy i linki

100 lecie bydgoszczy

logo emic

logo certyfikatu szkoła

edurewolucja logo

logotyp bip

logo kuratorium

budzaca sie szkola

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.