Uczniowie klas 4 na lekcji muzyki poznawali grupę instrumentów perkusyjnych: wygląd, budowę, technikę gry oraz brzmienie poszczególnych instrumentów perkusyjnych. Dowiedzieli się, że dawniej instrumenty tworzono z nasion, muszelek, wysuszonych skorupek owoców. Uczniowie otrzymali zadanie, aby skonstruować własne instrumenty z odpadów. Wykorzystali do tego pojemniki plastikowe, puszki, pudełka, butelki, guziki i inne niepotrzebne elementy. Wykonali bardzo pomysłowe instrumenty.

Podczas prezentacji na lekcji muzyki wspólnie próbowali znaleźć oryginalną nazwę dla własnych wytworów. Pomysłów było mnóstwo. Wśród instrumentów królowały bębenki i marakasy, pojawiły się również instrumenty melodyczne. Prezentujemy niektóre z nich:

serdeczna grzechotka, cyrkowy bębenek, morska grzechotka, miłosny bębenek, błękitny grzechotnik, kwadratowy bębenek, kropkowany bębenek, kwiatowy bębenek, ziarnista grzechotka, kolorowy grzechotnik, świrowana grzechotka, mroczny bębenek, lollipop marakas, pszczółko-bębenek, lizak klaskacz, chusteczkowy marakas, bębny puszkowe i grzechotka jaglana, wirujący bębenek, pudełkowa grzechotka i balonowy bębenek, eko-gitara, bębenek nuciak i grzechotka kwiatowa, nakrętkowy bębenek, guzikowe janczary, bębenek śmieciak, hawajski bębenek, lodowaty marakas, gwiezdny bębenek, ciasteczkowy bębenek, piegowate marakasy.

Galeria instrumentów

Partnerzy i linki

egzamin osmoklasisty matematyka logo

deklaracja dostepnosci logo

100 lecie bydgoszczy

logo emic

logo certyfikatu szkoła

edurewolucja logo

logotyp bip

logo kuratorium

budzaca sie szkola

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.