W piątek, 24 listopada, w naszej szkole odbył się Szkolny Dzień Nauki, podczas którego chętni uczniowie klas 4-8 zaprezentowali swoją kreatywność, wiedzę i umiejętności koleżankom i kolegom z innych klas oraz przedszkolakom z grupy „0”.
Uczniowie samodzielnie przygotowali mini projekty edukacyjne z zakresu biologii, chemii i fizyki, które w atrakcyjny sposób przedstawiały fascynujące zjawiska naukowe. Wśród zaprezentowanych doświadczeń znalazły się m.in. balony dmuchane octem i sodą; model dłoni, płuc czy działania żółci produkowanej w wątrobie na trawienie tłuszczy; lampa lawa; ciecz nienewtonowska – substancja, która bawi i uczy; sztuczny śnieg – zimowa niespodzianka o każdej porze roku; symulacja transfuzji krwi; badanie właściwości piór; Nurek Kartezjusza – eksperyment demonstrujący prawa gęstości i ciśnienia; Samodzielnie skonstruowany poduszkowiec, kompas i tornado w butelce – przykłady pomysłowych wynalazków oraz doświadczenia z rozpraszaniem światła, które odsłoniły tajemnice optyki.
Każdy projekt łączył w sobie elementy metodyki STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), pozwalając uczniom w praktyczny sposób wykorzystać wiedzę z różnych dziedzin. Młodzi naukowcy z ogromnym zaangażowaniem dzielili się swoimi odkryciami, prowadząc pokazy i wyjaśniając ich naukowe podstawy.
W przygotowaniach projektów uczniom towarzyszyły nauczycielki naszej szkoły:
- Kamila Koczorowska – biologia i chemia,
- Agnieszka Kołodziejska – biologia i geografia,
- Karolina Arsoba – matematyka i fizyka.
Szkolny Dzień Nauki stał się okazją nie tylko do nauki, ale również do budowania relacji, rozwijania pasji i inspirowania młodszych pokoleń do zgłębiania tajemnic świata.
Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za zaangażowanie i kreatywność - to dzięki Wam nauka staje się przygodą!