22 IX dzieci z klasy 2a rysowały plakaty propagujące Europejski Dzień bez Samochodu, bo mają świadomość, jak ważne dla zdrowia jest czyste powietrze. Rysując, cieszyły się jeszcze letnią pogodą.
Kodowanie i programowanie
Kodowanie, programowanie – naukę programowania najlepiej rozpocząć już od najmłodszych lat. Ucząc się kodowania i programowania dzieci rozwijały kreatywność, twórcze i logiczne myślenie. Dzieci doświadczały również sprawczości, bo tworzyły, konstruowały coś co działa. Dodatkowo prowadzone przeze mnie w ramach Edu(R)Ewolucji zajęcia „Robotyki” uczyły też rozwijania problemów i przewidywania skutków użycia określonych rozwiązań oraz - co bardzo ważne – uczyły współpracy, wspólnego rozwiązywanie problemów i rozwijały fascynację robotyką.
Odpowiedzialność za proces uczenia się
Powoli zbliża się koniec roku szkolnego, czas więc na rozpoczęcie podsumowywania naszej wspólnej pracy w klasie 1a. W ramach Budzących się szkół kładziemy nacisk na przenoszenie na dzieci odpowiedzialności za proces uczenia się – oczywiście stosownie do wieku i możliwości dzieci.
Rozwijanie kompetencji czytelniczych
Trzeba czytać, by nadążyć za zmianami we współczesnym świecie. Książka uczy bawi i wychowuje oraz chroni przed uzależnieniem od komputerów i telewizorów. W klasie ustanowiliśmy czwartek dniem czytania dla dzieci. Tego dnia dzieci czytały dzieciom książki i teksty, które same wybrały i przygotowały w domu do prezentacji na forum klasy. Podczas nauczania zdalnego kontynuowały rozwijanie swoich zainteresowań czytelniczych – dzieci założyły m.in. Pudełko Lekturowe oraz prowadziły swoje Lekturowniki.
Praca z lekturą może odbywać się metodą projektu również podczas zajęć – zdobywanie przez dzieci informacji z wykorzystaniem Internetu w komórkach, klasowego laptopa, biblioteki szkolnej, podręczników. Dzieci wykonywały zadanie głównie w małych grupkach i z ogromnym zaangażowaniem dowiadywały się wielu ciekawych informacji o Eskimosach, biegunie północnym i południowym.