Praca z lekturą może odbywać się metodą projektu również podczas zajęć – zdobywanie przez dzieci informacji z wykorzystaniem Internetu w komórkach, klasowego laptopa, biblioteki szkolnej, podręczników. Dzieci wykonywały zadanie głównie w małych grupkach i z ogromnym zaangażowaniem dowiadywały się wielu ciekawych informacji o Eskimosach, biegunie północnym i południowym.

Sprawdzanie się w różnych sytuacjach i rolach – podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej z elementami języka angielskiego rolę uczącego przyjął na siebie Marcel, a podczas zajęć informatycznych z kodowania – rolę uczącej przyjęła na siebie Gabrysia. Zajęcia takie bardzo się spodobały dzieciom, a ja liczę na więcej tego typu zajęć;)

Będąc konsekwentną we wspieraniu funkcji stymulujących rozwój dzieci z jednoczesnym odrzucaniem funkcji selektywnych, zrezygnowałam w klasie IIIa z punktowego oceniania (bs., s., 2p., 3p., 4p. 5p., 6p) na rzecz informacji opisowych dotyczących osiągnięć dzieci oraz tego co wymaga poprawek, a także dotyczących wskazówek do dalszej pracy. Dzieci wdrażane są również dzięki temu do rozumienia istoty uczenia się –‘uczę się nie dla ocen’, likwidowany jest u dzieci duży stres związany z otrzymywaniem „złych ocen”,

Z cyklu 'codziennie ktoś inny wita koleżanki i kolegów z klasy 3a' – by dzień w szkole rozpoczął się miło i z uśmiechem na twarzy:)

Dzieci siedzą w ławkach tak, by widziały siebie a nie swoje plecy - razem z dziećmi zmieniliśmy ustawienie ławek w klasie - podczas każdych zajęć edukacji wczesnoszkolnej siedzą w grupkach, czasami w jednej dużej. Na lekcjach religii dzieci także już siedzą w grupach, bo jak również przyznaje B. Gronek – nauczycielka religii: „ten system się sprawdza, dzieci dobrze pracują, widzę efekty”.

Przydatne linki


logotyp bip

logo kuratorium

logotyp men

logotyp bydgoszcz

budzaca sie szkola

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.