Odpowiedzialność za proces uczenia się
Powoli zbliża się koniec roku szkolnego, czas więc na rozpoczęcie podsumowywania naszej wspólnej pracy w klasie 1a. W ramach Budzących się szkół kładziemy nacisk na przenoszenie na dzieci odpowiedzialności za proces uczenia się – oczywiście stosownie do wieku i możliwości dzieci.

Praca z lekturą może odbywać się metodą projektu również podczas zajęć – zdobywanie przez dzieci informacji z wykorzystaniem Internetu w komórkach, klasowego laptopa, biblioteki szkolnej, podręczników. Dzieci wykonywały zadanie głównie w małych grupkach i z ogromnym zaangażowaniem dowiadywały się wielu ciekawych informacji o Eskimosach, biegunie północnym i południowym.

Z cyklu 'codziennie ktoś inny wita koleżanki i kolegów z klasy 3a' – by dzień w szkole rozpoczął się miło i z uśmiechem na twarzy:)

Sprawdzanie się w różnych sytuacjach i rolach – podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej z elementami języka angielskiego rolę uczącego przyjął na siebie Marcel, a podczas zajęć informatycznych z kodowania – rolę uczącej przyjęła na siebie Gabrysia. Zajęcia takie bardzo się spodobały dzieciom, a ja liczę na więcej tego typu zajęć;)

Będąc konsekwentną we wspieraniu funkcji stymulujących rozwój dzieci z jednoczesnym odrzucaniem funkcji selektywnych, zrezygnowałam w klasie IIIa z punktowego oceniania (bs., s., 2p., 3p., 4p. 5p., 6p) na rzecz informacji opisowych dotyczących osiągnięć dzieci oraz tego co wymaga poprawek, a także dotyczących wskazówek do dalszej pracy. Dzieci wdrażane są również dzięki temu do rozumienia istoty uczenia się –‘uczę się nie dla ocen’, likwidowany jest u dzieci duży stres związany z otrzymywaniem „złych ocen”,

Partnerzy i linki

100 lecie bydgoszczy

logo emic

logo certyfikatu szkoła

edurewolucja logo

logotyp bip

logo kuratorium

budzaca sie szkola

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.