Z serii 'codziennie ktoś inny wita koleżanki i kolegów z klasy' – by dzień w szkole rozpoczął się miło i z uśmiechem na twarzy:)

Będąc konsekwentną we wspieraniu funkcji stymulujących rozwój dzieci z jednoczesnym odrzucaniem funkcji selektywnych, zrezygnowałam w klasie IIIa z punktowego oceniania (bs., s., 2p., 3p., 4p. 5p., 6p) na rzecz informacji opisowych dotyczących osiągnięć dzieci oraz tego co wymaga poprawek, a także dotyczących wskazówek do dalszej pracy. Dzieci wdrażane są również dzięki temu do rozumienia istoty uczenia się –‘uczę się nie dla ocen’, likwidowany jest u dzieci duży stres związany z otrzymywaniem „złych ocen”,

Pracuję z dziećmi w systemie 'bezdzwonkowym' - już drugi rok pracuję z dziećmi z mojej klasy bez przerw wyznaczanych przez dzwonek szkolny. Moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie w klasach I-III, ale nie tylko. Widząc, że dzieci są zmęczone pytam je, czy chcą odpocząć chwilę, jest też tak, że dzieci same zgłaszają prośbę o przerwę (ilość czasu przeznaczonego na odpoczynek jest różna). Przerwy realizuję z dziećmi na boisku szkolnym, na korytarzu, w klasie.

Dzieci siedzą w ławkach tak, by widziały siebie a nie swoje plecy - razem z dziećmi zmieniliśmy ustawienie ławek w klasie - podczas każdych zajęć edukacji wczesnoszkolnej siedzą w grupkach, czasami w jednej dużej. Na lekcjach religii dzieci także już siedzą w grupach, bo jak również przyznaje B. Gronek – nauczycielka religii: „ten system się sprawdza, dzieci dobrze pracują, widzę efekty”.

Dzieci nie uczą się dla ocen, oceny nie stresują dzieci – pewnego dnia siedząc z dziećmi na dywanie rozmawialiśmy o szkole ich marzeń – naszych marzeń. Miały m. in. marzenie, żeby nie było ocen, ponieważ: „boją się oceny bardzo słabej, wstydzą się złych ocen, nie lubią dostawać złych ocen...”.

Przydatne linki


logotyp bip

logo kuratorium

logotyp men

logotyp bydgoszcz

budzaca sie szkola

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.